reklama

wtorek, 23 kwietnia 2024

Zupa z żołądków drobiowych

 

Żołądki drobiowe uwielbiam, ale tylko takie ugotowane w osolonej wodzie i zawsze traktowałam  je jako przekąskę. Oprócz mojej siostry nikt nie zabierał się za ten specjał. Jednak ostatnio stwierdziłam, że warto było by przygotować zupę z żołądków, którą zachwalają nasi znajomi, a ja nie wyobrażałam sobie jak może smakować. I o dziwo tak przygotowana zupa okazała się fenomenalna w smaku i naprawdę godna polecenia wszystkim tym, którzy są przeciwnikami drobiowych podrobów, głównie żołądków.

Składniki:

500 g  żołądków drobiowych

1 marchewka

1 cebule

kawałek selera

kawałek pora

1 pietruszka

1 ząbek czosnku

2 liście laurowe

4 ziarna ziela angielskiego

kilka kulek pieprzu

sól

kawałek imbiru

1/2 łyżki słodkiej papryki

1 łyżkę koncentratu pomidorowego

1  łyżka majeranku

1 łyżkę mąki pszennej

1 jajko

2 łyżki kwaśnej śmietany

3 duże łyżki mąki pszennej

Sposób przygotowania:

Żołądki drobiowe oczyścić,  pokroić , a następnie wrzucić do garnka z zimną wodą. Dodać obrany i pokrojony czosnek, liście laurowe, ziele angielskie, kulki pieprzu, płaska łyżka soli,  pół cebuli, kawałek selera, kawałek pora i kawałek imbiru. Gotować do miękkości żołądków. Gdy żołądki są miękkie należy wyjąć wszystkie warzywa. A w ich miejsce dodać startą na dużych oczkach marchewkę i pietruszkę.  W międzyczasie pokroić pozostałą cebulę i podsmażyć ją na patelni z roztopionym masłem klarowanym, a następnie wsypać słodką paprykę, wymieszać i chwilę razem smażyć. Dodać koncentrat pomidorowy, wymieszać, dodać 1 łyżkę mąki pszennej, przesmażyć. Dodać wywar z zupy, dokładnie wymieszać zasmażkę i wlać do zupy. Gotować około 5 minut. W  między czasie do miseczki wbić jajko, dodać śmietanę i razem dokładnie wymieszać. Dodać mąkę i wymieszać, by powstało ciasto na kluseczki, które łyżeczką dorzucamy do gorącej zupy. Na koniec dodać majeranek, ewentualnie doprawić. Smacznego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz