reklama

czwartek, 14 marca 2024

Śledzie Krystynki

 


Przepis ten dostałam od mojej koleżanki, która śledzie uwielbia i co jakiś czas podrzuca mi nie tylko przepis, ale również poczęstunek w postaci różnego rodzaju śledzi przygotowanych przez nią. Stwierdziłam,że takie śledzie będą w sam raz na święta wielkanocne. Tym bardziej, że moja rodzina uwielbia śledzie, a zwłaszcza nasz zięć Piotrek. Tak przygotowane śledzie z dodatkiem marynowanych pieczarek okazały się przepyszne i godne polecenia. 

Składniki:

4 płaty śledzi solonych

słoiczek marynowanych pieczarek

cebula 

natka pietruszki

1/3 szklanki oleju

Sposób przygotowania:

Śledzie zamoczyć na  godzinę,odcedzić, lekko osuszyć, a następnie pokroić na mniejsze kawałki. Cebulę pokroić w piórka, sparzyć wrzątkiem. Pieczarki pokroić w kostkę, a natkę pietruszki drobno posiekać. Wszystkie przygotowane składniki wymieszać, zalać olejem, doprawić pieprzem i ewentualnie solą. Tak przygotowane śledze przełożyć  do słoika i wstawić do lodówki na co najmniej 24 godziny. Można przechowywać je 5 dni. Smacznego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz