reklama

poniedziałek, 21 sierpnia 2023

Kotleciki z leśnych grzybów

 

W tym roku sypnęło grzybami. Robię z nich co się da. W końcu zabrakło mi pomysłów. Gdy mąż przyniósł mi następną porcję  dorodnych kozaków byłam załamana. W zamrażalce nie ma już na nie miejsca, słoików też mi zabrakło, a suszyć też już nie chciałam, bo już mam ich spory zapas. Znajomych też już obdzieliłam. Siedziałam i patrzyłam na te piękne okazy i nagle mnie olśniło, dlaczego by nie wykorzystać je do przygotowania kotlecików, skoro można robić z różnych warzyw to dlaczego by nie z grzybów.  Kotleciki można serwować z  ziemniakami lub tylko z surówką i sosem na bazie jogurtu. Wyszło pyszne, godne polecenia danie obiadowe.

Składniki:

80 dag leśnych grzybów 

2 jajka

1 cebule

7 łyżek bułki tartej + 2 łyżki do panierowania kotletów

2 łyżki masła klarowanego

2 łyżki masła klarowanego do smażenia

sól

pieprz

pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:

Kapelusze grzybów oczyścić, wypłukać i pokroić w drobną kostkę. Cebulę pokroić również w drobną kostkę. Na rozgrzanym maśle smażyć grzyby, a po 15 minutach dodać pokrojoną cebulkę. Wszystko razem przesmażyć, doprawić solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Po usmażeniu grzyby odstawić z ognia i wystudzić. Do miski przełożyć usmażone grzyby, dodać jajka, bułkę tartą i całość dokładnie wymieszać. Z masy grzybowej formować kotleciki, a następnie panierować je w bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym maśle. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz