reklama

wtorek, 25 lipca 2023

Kotlety ziemniaczane z młodą kapustą

Ostatnio często przewija się ten przepis na różnych grupach kulinarnych, a ja otrzymałam go od mojej koleżanki, która lubi takie nowości i potem przekazuje je mnie. Byłam bardzo ciekawa smaku tych niezwykłych kotletów i mimo zapewnień mojej koleżanki musiałam niezwłocznie je przygotować i przekonać się czy są naprawdę warte polecenia. Otóż mogę śmiało polecić te przepyszne kotlety, które zaserwowane z ajwarem stanowią doskonałe danie obiadowe. 

Składniki:

0,5 kg ugotowanych ziemniaków

1/2 główki  kapusty szpiczastej

70 g boczku wędzonego

1/2 cebuli

1 jajko

3 łyżki bułki tartej 

1/2 pęczka koperku

sól

pieprz 

pieprz ziołowy

bułka tarta do obtaczania kotletów

olej rzepakowy do smażenia

Sposób przygotowania:

Ziemniaki ugotować, odcedzić i przecisnąć przez praskę. Boczek pokroić i stopić na patelni. dodać pokrojoną w kostkę cebulę i chwilę razem przesmażyć. Kapustę drobno poszatkować, dodać do stopionego boczku z cebulą i razem przesmażyć do miękkości kapusty, cały czas mieszając, ewentualnie dodać trochę gorącej wody. Doprawić solą i pieprzem i pozostawić do przestudzenia, a następnie dodać do przeciśniętych ziemniaków. Wbić jajko, dodać 3 łyżki bułki tartej i  drobno posiekany koperek. Całość dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Z przygotowanej masy zwilżonymi dłońmi formować okrągłe kotlety, które panierować w bułce tartej. Tak przygotowane kotlety smażyć  z obu stron na złoty kolor. Smacznego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz