reklama

piątek, 16 czerwca 2023

Placki ziemniaczane inaczej

 

Ostatnio przygotowałam placki ziemniaczane i pozostało mi trochę ciasta, więc postanowiłam trochę poeksperymentować i przygotować nową wersję placków ziemniaczanych. Mając do dyspozycji cukinię azjatycką opal i czerwoną paprykę zdecydowałam, aby zetrzeć je na tarce o dużych oczkach, wrzucić do ciasta ziemniaczanego i stworzyć zupełnie coś nowego. Muszę przyznać, że w pełni udało mi się osiągnąć sukces, bo rodzinka była zachwycona tym nowym smakiem placków ziemniaczanych. 

Składniki:

1 kg ziemniaków

1 jajko

1/2 cebuli

mąka pszenna

czerwona papryka

żółta papryka

cukinia azjatycka opal

sól  

świeżo zmielony pieprz 

pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:

Obrać ziemniaki i  cebulę. Następnie zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, a dwa ziemniaki, cukinię i papryki na tarce o dużych oczkach. Dodać całe jajko i wymieszać. Dodać około 3/4 szklanki pszennej mąki i dokładnie wymieszać. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem, pieprzem ziołowym. Na patelni rozgrzać około pół szklanki oleju i smażyć placki z obu stron na złocisty kolor. Ja lubię placki ze śmietaną. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz