reklama

piątek, 20 sierpnia 2021

Piersi z indyka a la kotlet szwajcarski

Mając do dyspozycji piersi z indyka nie do końca miałam pomysł na nie, a zależało mi na czymś zupełnie nowym. Dlatego postanowiłam wykorzystać przepis na kotlet szwajcarski, ale w moim wydaniu, czyli z serem i masłem, pomijając szynkę. Tak przygotowane piersi z indyka okazały się wyśmienite w smaku, a zaserwowane z ziemniakami i gotowaną kapustą szpiczastą z boczkiem, stanowiły doskonały obiad.

 Składniki:

4 plastry z  piersi indyka

kawałek sera żółtego

kawałek twardego masła

sól

pieprz

pieprz ziołowy

jajko

mąka

bułka tarta

musztarda

Sposób przygotowania

Plastry  lekko rozbić tłuczkiem do mięsa, a następnie oprószyć solą, pieprzem oraz pieprzem ziołowym. Odstawić na 15 minut. W między czasie ser pokroić w słupki, które ułożyć  po 4 na dwóch plastrach oraz kawałek twardego masła. Dwa pozostałe plastry posmarować musztardą, a następnie ułożyć na plastrach z serem i masłem. Powstają wtedy takie kanapki, które obtoczyć w mące, rozkłóconym jajku a następnie w bułce tartej. Na patelni rozgrzać olej, a następnie  smażyć na jednej stronie na mocniejszym ogniu do zrumienienia się, odwrócić na na drugą stronę, zmniejszyć ogień do minimum, przykryć pokrywką. Dusić do miękkości mięsa około 20 minut. Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz