reklama

czwartek, 6 sierpnia 2020

Ryba duszona z marchewką i gruszką

Przygotowywałam już różne wersje ryby duszonej, a że tym razem miałam do dyspozycji gruszki i marchewki, postanowiłam je wykorzystać inspirując się przepisem, który podsunęła mi kiedyś koleżanka. Uważa bowiem, że gruszka to najlepszy produkt, który nadaje się do wykorzystania zarówno w potrawach mięsnych jak i rybnych. I muszę przyznać, że miała rację.

Składniki:
2 filety rybne
2 marchewki
1 większa dojrzała gruszka
1 łyżka miodu
1 łyżka soku cytryny
100 ml śmietany 30 %
sól
pieprz
pieprz ziołowy
1/2 łyżki masła
2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Rybę oprószyć solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i odłożyć na 15 minut. Gruszkę pokroić w większą kostkę bez obierania, a następnie wrzucić na patelnię z rozgrzanym olejem z dodatkiem masła. Chwilę smażyć, a następnie dodać miód, sok z cytryny i dalej przez chwilę smażyć. Marchewki obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, przełożyć do garnka zalać posoloną wodą i dusić około 15 minut. Po tym czasie marchewkę odcedzić i przełożyć do przesmażonej gruszki, wlać śmietankę, doprawić solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i wymieszać. Gotować do zgęstnienia sosu. Na koniec włożyć rybę, przykryć i dusić na małym ogniu około 10 minut. Tak przygotowaną rybę zaserwowałam z ryżem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz