reklama

poniedziałek, 20 lipca 2020

Zupa warzywna hanout

Takiej mieszaniny jeszcze nie było. Przygotowując obiad, taki prosty, czyli rosół z makaronem i mięskiem, zorientowałam się, że w mojej spiżarce i lodówce znajdują się warzywa, które pozostały mi jeszcze z przygotowania innych potraw. Szkoda było mi się ich pozbyć i dlatego postanowiłam przygotować zupę z takiej mieszaniny, której jeszcze nie było, ale na efekt musiałam trochę poczekać.
Na wstępie chciałam wszystko zmiksować i zrobić z tej mieszanki krem, ale gdy tylko po dodaniu mojej ulubionej przyprawy Ras el hanout popróbowałam tą gotującą się zupę stwierdziłam, że będzie to zupa nie krem, ale warzywna z dodatkiem makaronu świderki, który pozostał mi z poprzedniego obiadu. Ta niezwykła przyprawa spowodowała, że zupa ta uzyskała zupełnie innego smaku jakże różniącego się od smaku tradycyjnej zupy jarzynowej nie zależnie z jakich warzyw  była by przygotowana.

Składniki:
ogórek zielony wężowy
kalarepa
1/2 cukinii średniej
kawałek białej części pora
1 papryka czerwona
3 młode ziemniaki
1/2 puszki groszku zielonego
3 łyżki oleju
2 łyżki masła
sól
pieprz
pieprz ziołowy
2 łyżeczki przyprawy Ras el hanout
2 łyżki oleju
1 łyżka masła
 l,5 l rosołu

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać olej, dodać  masło, a następnie wrzucić pokrojone w krążki pory i chwilę przesmażyć. Następnie dodać pozostałe, rozdrobnione, warzywa, dodać przyprawę Ras el hanout i razem wszystko przesmażyć. Przełożyć do garnka, zalać rosołem. Całość gotować do miękkości. Dodać groszek zielony, doprawić solą, pieprzem, pieprzem ziołowym. Tak przygotowaną zupę zaserwowałam z makaronem świderki. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz