reklama

piątek, 17 lipca 2020

Zupa ogórkowa po mojemu

Już kiedyś pisałam o zupie ogórkowej, którą robiła moja mama, ale ja od czasu do czasu lubię poeksperymentować z potrawami, które znam z dzieciństwa i przez dodawanie składników, czy zmianę kolejności wykonywania zadań tworzę potrawy tak jak w tym przypadku zupę zupełnie inną w smaku. I w ten sposób powstają co raz to inne wersje tej samej zupy.
 Składniki:
5-6 ogórków kiszonych
mała cebula
1 marchewka
1 pietruszka
łyżka masła
1,5 l wody
pół szklanki wody z ogórków
4 ziarenka ziela angielskiego
listek laurowy
2 łyżeczki skrobi kukurydzianej lub innej
3 łyżki śmietany
4 większe ziemniaki
sól
pieprz
pieprz ziołowy

Sposób wykonania:
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, a następnie wraz z obraną marchewką oraz  pietruszką startą na tarce o dyżych oczkach ugotować w osolonej wodzie. W między czasie ogórki zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a następnie wraz z pokrojoną w kostkę cebulą, zielem angielskim i listkiem laurowym  przesmażyć na patelni z rozstopionym masłem. Gdy ziemniaki będą miękkie dodać przesmażone ogórki. Chwilę razem gotować. Dodać wodę z ogórków.  Doprawić solą i pieprzem. W słoiczku rozmieszać wodę ze skrobią i zagęścić zupę. Na koniec w tym samym słoiczku zmieszać śmietanę z kilkoma łyżkami gorącej zupy, aby ją zahartować i wlać do zupy. Ewentualnie jeszcze doprawić. smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz