reklama

wtorek, 21 lipca 2020

Kotleciki z kaszy jęczmiennej, mięsa mielonego i cukinii

Myślałam, myślałam i wymyśliłam. Oto mój nowy przepis na kotleciki z kaszy jęczmiennej z dodatkiem mięsa mielonego, cukinii, marchewki i ziół z mojego balkonowego ogródka, które upiekłam w piekarniku. Tego typu kotleciki można przygotować również w wersji wegetariańskiej.


Składniki:
2 woreczki kaszy jęczmiennej
400 g mięsa mielonego mieszanego
1 mniejsza cukinia
2 marchewki
100 g startego żółtego sera
2 jajka
garść posiekanego lubczyku
garść posiekanego szczypiorku
czosnek niedźwiedzi suchy
sól
pieprz
pieprz ziołowy
łyżka sosu sojowego

Sposób przygotowania:
Marchewkę obrać i razem z umytą cukinią zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Kaszę  ugotować w osolonej wodzie al dente. Mięso mielone przełożyć do miski, dodać pozostałe składniki wraz z przyprawami i dokładnie wymieszać. Z tak przygotowanej masy formować kotleciki, układać na wyłożonej papierem blaszce i zapiekać w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 35 minut. Zaserwowałam upieczone kotleciki z sosem ajwar. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz