reklama

piątek, 24 lipca 2020

Udka z kurczaka w hinduskiej marynacie

Nie tak dawno miałam okazję jeść kurczaka według przepisu z kuchni hinduskiej, który zaserwowany był z ryżem. Ja jednak postanowiłam wykorzystać tą marynatę na bazie jogurtu naturalnego z cudownymi przyprawami kuchni hinduskiej do przygotowania udek z kurczaka. Oczywiście można zastosować przyprawę garam masala, ale stwierdziłam, że tym razem użyję pojedynczych przypraw, do których każdy ma dojście.

Składniki:
2 udka z kurczaka
Składniki marynaty:
1 cebula
200 ml jogurtu naturalnego
1 łyżeczka imbiru mielonego
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka kuminu rzymskiego
2 ząbki czosnku
szczypta chili
szczypta mielonych goździków
1/2 łyżeczki cynamonu
1 liść laurowy
1/2 łyżeczki pieprzu

Sposób przygotowania marynaty:
Wszystkie składniki marynaty zblendować, a następnie zalać nią oczyszczone udka i odstawić na całą noc do lodówki. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 90 minut. Tak przygotowane udka zaserwowałam z pieczonymi w piekarniku ziemniakami i kapustą szpiczastą z boczkiem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz