reklama

wtorek, 14 lipca 2020

Młode ziemniaki skrobane z koperkiem i wędzoną słoniną

To danie od zawsze gościło w mojej rodzinnej kuchni. Już jako dziecko miałam okazję jeść ten rarytas. W moim rodzinnym domu takie młode ziemniaki skrobane zawsze były przygotowywane z  stopioną wędzoną słoniną, obsypane mnóstwem posiekanego koperku i podawane z maślanką lub swojskim zsiadłym mlekiem. Teraz mieszkając w Niemczech nie mam dostępu do takich ziemniaków.
Jednak będąc przypadkowo na handelku zauważyłam, że na jednym stoisku są takie młode ziemniaczki, z których skórka odchodzi jak z tych co pamiętam i nie mogąc się im  oprzeć bez zastanowienia kupiłam je. I dzięki temu teraz mogłam przygotować danie, które pobija wszystkie dania rybne, czy mięsne. A są to tylko ziemniaki.

Składniki:
1,5 kg młodych ziemniaków koniecznie z odchodzącą skórką
150 g wędzonej słoniny
pęczek koperku
sól

Sposób przygotowania:
Ziemniaki zamoczyć na 15 minut do wody, a następnie oskrobać nożykiem lub druciakiem. Gotować w osolonej wodzie z dodatkiem kilku gałązek koperku. Ugotowane ziemniaki zaserwowałam z drobno posiekanym szczypiorkiem, okraszone stopioną, wędzoną słoninką, a do tego jajka sadzone i szklanka maślanki. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz