reklama

środa, 15 lipca 2020

Bigos z młodej kapusty i cukinii po mojemu

Przygotowując ten bigos postanowiłam połączyć dwa przepisy. Pomyślałam, że skoro obydwie wersje nam przypadły do gustu, to na pewno takie połączenie będzie również wyjątkowe w smaku. I nie pomyliłam się. Intuicja i w tym wypadku nie zawiodła mnie. Bigos okazał się naprawdę wyjątkowy w smaku i tak przygotowany na pewno nie jednego smakosza tego rarytasu zaskoczy totalnie.

Składniki:
1 kapusta
2 cukinie średnie
250 dkg boczku wędzonego
kiełbasa ilość i rodzaj według uznania
4 pomidory
sól
pieprz
pieprz ziołowy
suszony czosnek niedźwiedzi
2 listki laurowe
kilka kulek ziela angielskiego
olej

Sposób przygotowania:
Kapustę poszatkować i razem z boczkiem gotować. Gdy boczek będzie miękki wyjąć go i pokroić w kostkę,  a do kapusty dodać listek laurowy i ziele angielskie i dalej gotować na małym ogniu, aby zmniejszyła się zawartość wody.  W między czasie cukinię zetrzeć na tarce o dużych oczkach i wrzucić na rozgrzany olej.  Krótko przesmażyć, dodać obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory. Dusić do miękkości, a następnie dodać do kapusty, wymieszać i dalej gotować na małym ogniu. Kiełbasę, cebulę pokroić w kostkę i przesmażyć na patelni na odrobinie oleju. Dodać do kapusty z cukinią. Na koniec dodać pokrojony w kostkę boczek, przyprawić. Podawać obsypany drobno posiekanym koperkiem z pieczywem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz