reklama

wtorek, 11 grudnia 2018

Smalec z białej fasoli

Ostatnio rozmawiałam z synem na temat wegańskich potraw, którymi się bardzo zainteresował. Zachwalał mi różne potrawy między innymi pasztet wegański z ciecierzycy i smalec z białej fasoli, który kupuje w ekologicznym sklepie.  Potrawy te tak mnie zaintrygowały, że na początek postanowiłam przygotować taki wegański smalec. Smarowidło to okazało się przepyszne. Nawet nie spodziewałam się, że z takich składników wyjdzie coś tak dobrego i przypominającego smak smalczyku.
Czytałam kilka przepisów, by zorientować się z czego jest robiony i sporządziłam własny dodając mój ulubiony pieprz ziołowy, który podnosi smak każdej potrawy.

Składniki:
słoik białej fasoli 400
2 jabłka
2 cebule
sól
pieprz
5 ziarenek ziela angielskiego
listek laurowy
majeranek
pieprz ziołowy
3 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Fasolę odcedzić i zblendować. Cebulę obrać i drobno pokroić. Jabłka obrać i potrzeć na tarce o dużych oczkach. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić listek i ziele angielskie, a następnie cebulę i jabłko. Smażyć do odparowania soku i miękkości. Wyjąć ziele angielskie i listek laurowy, a następnie wystudzić. Tak przygotowaną masę jabłkowo - cebulową połączyć z zblendowaną fasolą, dodać przyprawy i dokładnie jeszcze raz zblendować. Doskonale smakuje z pełno ziarnistym chlebem i ogórkiem kiszonym. Smacznego.


2 komentarze:

  1. Rzeczywiście bardzo pyszny ,,smalczyk ,, będę robić często.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smalcu w smaku to to niewiele przypomina ale smak tej pasty jest wyborny �� dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń