reklama

wtorek, 28 sierpnia 2018

Curry z rybą, cebulą i fasolką szparagową

Już od dawna indyjskie smaki przypadły nam  do gustu. Zresztą kto śledzi mój blog zapewne zauważył, że coraz częściej mleczko kokosowe znajduje zastosowanie w mojej kuchni. Długo zastanawiałam się jak wykorzystać rybę w połączeniu z fasolką szparagową zieloną i po przejrzeniu różnych przepisów w internecie, postanowiłam przygotować curry z rybą i fasolką modyfikując je na swój sposób.

Składniki:
4 filety dowolnej ryby
1/2 mleczka kokosowego
200 g fasolki szparagowej zielonej
1 średnia cebula
łyżeczka czosnku granulowanego
łyżeczka imbiru mielonego
1/2 łyżeczki ostrej papryki mielonej
kilka łyżek oleju
1/2 puszki mleka kokosowego
1 łyżka kurkumy
1/2 łyżki kminu rzymskiego
sól i pieprz do smaku
natka pietruszki

Sposób przygotowania:
Filety osuszyć, oprószyć solą i pieprzem. Na patelni rozgrzać olej, dodać cebulę obrana i pokrojoną i chwilę przesmażyć. Dodać ostrą paprykę mieloną, kurkumę, kmin rzymski, czosnek granulowany, imbir mielony. Wszystko razem przesmażyć, a następnie dodać obraną i pokrojoną fasolkę szparagową zieloną, którą dokładnie wymieszać z usmażonymi przyprawami. Dolać trochę wody i dusić by  fasolka zmiękła. Następnie dodać mleczko kokosowe, wymieszać i zagotować. Na koniec na fasolce ułożyć filety rybne i pod przykryciem dusić około 10 minut. Po tym czasie filety przewrócić i jeszcze razem chwilę podusić. Rybę w ten sposób przygotowaną podałam z ryżem, posypaną posiekaną pietruszką. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz