reklama

wtorek, 29 sierpnia 2017

Korniszony konserwowe

Ogórki konserwowe w naszym domu nie cieszyły się taką popularnością jak kiszone, czy małosolne, ale jeżeli miałam ich nadmiar zawsze tak samo jak moja mama przygotowałam kilka słoików. Jeśli chodzi o korniszony to rzadko je robiłam, bo nie zawsze zdążyliśmy zerwać większą ilość takich korniszonków. Dzisiaj córka obdarowała mnie takimi korniszonkami, które przywiozła z Polski, gdzie przebywała na odwiedzinach u rodziny swojego męża. Grzech było by ich nie zakonserwować. Dlatego przygotowałam je według naszego rodzinnego przepisu na ogórki konserwowe. Będą jak znalazł na zbliżające się uroczystości rodzinne.

Składniki:
2 kg korniszonów
marchewka
cebula
czosnek
koper
chrzan
ziele angielskie
liść laurowy
gorczyca

Składniki na zalewę:
8  szklanki wody
2  szklanki octu 10 %
6 łyżek cukru
4 łyżki soli

Sposób przygotowania zalewy:
Wszystkie składniki zalewy wymieszać i zagotować, a następnie odstawić do ostudzenia.
Sposób przygotowania korniszonów:
Korniszony umyć i ciasno ułożyć w wyparzonych słoikach.  W puste miejsca w słoiku wkładamy kawałek marchewki, koper, kawałek chrzanu i jeden duży ząbek czosnku przekrojony na pół, kilka kulek ziela angielskiego, listek laurowy i pół łyżeczki gorczycy. Tak przygotowane ogórki zalać letnią zalewą octową, zakręcić i pasteryzować 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz