reklama

czwartek, 25 lutego 2016

Kotleciki z mięsa mielonego i kaszy jaglanej

Ostatnio mieliśmy z mężem okazję jeść kotleciki, które rozpływały się w ustach. Były delikatne i soczyste. Nigdy przedtem nie mieliśmy okazji jeść coś tak pysznego. Jedząc te kotleciki byłam pewna, że jest tam mięso mielone, ale nawet by mi do głowy nie przyszło, że jednym ze składników jest kasza jaglana, o której teraz tak głośno. Muszę przyznać, że jakoś nie miałam okazji do tej pory stosować właśnie tą kaszę w mojej kuchni. Jednak  po zjedzeniu tych kotlecików przyrzekliśmy sobie z mężem, że to nie będzie pierwsze i ostatnie danie z kaszą jaglaną w roli głównej, które na stałe będzie się znajdowało w naszym menu. Jeszcze jedno mnie zaintrygowało w tych kotlecikach, a mianowicie to, że panierowane były w płatkach owsianych, które również nadawały tej potrawie zupełnie nowego smaku.
Przepis na te wyjątkowe kotleciki dostałam od Izy, o której nie raz pisałam w moich postach. Wymyśliła go w związku z wprowadzeniem do swojego menu zdrowej i dietetycznej kuchni. Ja zaś chcąc również coś zmienić w naszej kuchni powoli będę wprowadzać takie oto dietetyczne dania. Na początek zrobiłam te oto kotleciki na próbę i o dziwo udały się i zasmakowały tak, że będę co jakiś czas z nimi eksperymentować dodając co rusz inne dodatkowe składniki.

Składniki:
500g mięsa mielonego z indyka
100g kaszy jaglanej (1 torebka)
garść posiekanej natki pietruszki
1/2 papryki czerwonej drobno pokrojonej
cebula
jajko
sól i pieprz do smaku
płatki owsiane do panierowania
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną ugotować według przepisu na opakowaniu, a następnie połączyć z mięsem mielonym, drobno pokrojoną cebulą, natką pietruszki, jajkiem i papryką. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Płatki owsiane wymieszać z sola i pieprzem. W tak przygotowanych płatkach panierować owalne kotleciki i smażyć na gorącym oleju na złoty kolor z obydwu stron. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz