reklama

środa, 24 lutego 2016

Kluski śląskie smażone z jajkiem

Dzisiaj chciałam napisać o potrawie, która dawno już nie gościła na naszym stole, a jest naprawdę godna polecenia. Odkąd pamiętam w moim domu rodzinnym nigdy nie zmarnowały się kluski śląskie, które zostawały po niedzielnym obiedzie. Jeżeli były ugotowane to kroiło się je na plasterki i smażyło na patelni na maśle, a następnie były serwowane z pozostałym z niedzielnego obiadu sosem i mięsem,  natomiast gdy zostawiały surowe, wtenczas wiedzieliśmy, że będzie powtórka z niedzielnego obiadu. Zdarzało się też niejednokrotnie, że zostały tylko kluski, a po mięsie nie było śladu, więc moja mama kombinowała z nich bardzo dobry i prosty obiad, czyli kluski smażone z jajkiem.
Pamiętam, że taki obiad bardzo mi smakował, bo tak naprawdę będąc dzieckiem nie za bardzo przepadałam za mięsem. Dlatego dziś chcę pochwalić się przepisem na tą prosta, a bardzo smaczną potrawę z mojego dzieciństwa.

Składniki na dwie osoby:
8 śląskich klusek
łyżka masła
6 jajek
sól i pieprz do smaku
garść pokrojonej cebulki zielonej

Sposób przygotowania:
Ugotowane, wczorajsze kluski pokroić na cienkie plasterki, a następnie podsmażyć na roztopionym na patelni maśle. Gdy kluski zostały dobrze przesmażone wbić jajka i dokładnie wymieszać tak jak przy sporządzaniu jajecznicy. Doprawić solą i pieprzem. Podawać posypane zieloną cebulką. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz