reklama

poniedziałek, 25 stycznia 2016

Krokieciki z mięsem do barszczu

Został mi barszcz czysty jeszcze ze świąt, który zamroziłam i postanowiłam, że można by go wykorzystać na obiad. Jednak nie miałam pomysłu z czym go podać i tu z pomocą przyszła mi Iza, która poradziła mi, że doskonale smakuje taki barszczyk z krokiecikami z mięsem. Tym bardziej, że miałam również zamrożone mięso z rosołu, które doskonale nadaje się na taki farsz. 
Wprawdzie krokiety robiłam nie raz, ale takich maleństw nigdy. Dlatego pomyślałam, a co mi szkodzi raz zrobić nie krokiety, a krokieciki i zrobiłam. Wyszły pyszne, a podane z takim świątecznym barszczykiem to był naprawdę strzał w dziesiątkę. Kto jeszcze takich nie robił, naprawdę warto spróbować, polecam.

Składniki na naleśniki:
3 szkl. mąki
1 szkl. wody
3 szkl. mleka
2 jajka
łyżeczka soli
kawałek słoniny do smażenia

Sposób przygotowania naleśników:
Wszystkie składniki na naleśniki oprócz słoninki zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji i odstawić na kilka minut. Następnie rozgrzaną patelnię smarować dokładnie słoninką, nalać ciasto chochlą i smażyć na złoty kolor z obu stron. Upieczone naleśniki układać na odwróconym talerzu.

Farsz mięsny
Składniki:
500 dkg mięsa gotowanego z rosołu wołowego i drobiowego
1 cebula
łyżka oleju
sól, pieprz
parę łyżek rosołu

Sposób przygotowania farszu:
Obraną cebulę pokroić w kostkę, a następnie zrumienić na rozgrzanym na patelni oleju. Mięso pokroić na małe kawałki i zmielić wraz z przesmażoną cebulą w maszynce do mięsa. Przełożyć do miski, doprawić sola i pieprzem - farsz powinien mieć wyrazisty smak. Jeśli wyjdzie zbyt suchy, dodać odrobinę rosołu lub wody.

Sposób przygotowania krokiecików:
Naleśniki ułożyć tak żeby zachodziły na siebie. Farsz kłaść wzdłuż naleśników, a następnie całość zwinąć. Pokroić na 2 – 3 cm plastry, które panierować w mące, rozbełtanym jajku i bułce tartej. Smażyć na złoty kolor z każdej strony. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz