reklama

sobota, 3 października 2015

Krupnik według przepisu mojego męża

Krupniku nie znałam i nie gotowałam, bo i skąd, skoro moja mama go nie gotowała. Do głowy mi jednak nigdy nie przyszło, że krupnik ugotuje mój mąż. I o dziwo od czasu kiedy skosztowałam krupnik, który ugotował, podczas mojej chwilowej nieobecności, byłam zaskoczona, że to takie dobre. I od tego czasu nie tylko polubiłam tą pyszna i pożywna zupę, ale zaczęłam również ją gotować, oczywiscie pod bacznym okiem mojego uzdolnionego kulinarnie męża.



Składniki:
70 dkg grubych żeberek wieprzowych
3 skrzydełka drobiowe
3 l wody
2 listki laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
5 ziarenek pieprzu
1 mniejsza cebula opalona nad ogniem
pół małego selera
2 pietruszki średnie
4 marchewki (jedną zostawić do starcia)
1 mały por
6 średnich ziemniaków
szklanka kaszy jęczmiennej
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Mięso opłukać, zalać wodą, dodać liście, ziele, pieprz w ziarenkach i gotować kilka minut. Następnie dodać obrane warzywa, opaloną cebulę i gotować do miękkości mięsa, pamiętając o uzupełnieniu wody. Mięso i warzywa wyciągnąć z wywaru nie wyłączając kuchenki. Dodać kaszę i gotować około 15 minut. Po tym czasie dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz obraną i startą na dużych oczkach marchewkę. Wszystko gotować do miękkości. W międzyczasie obrać i pokroić ugotowane mięso, które na koniec gotowania dodać do zupy. Przyprawić solą, pieprzem i posypać natką pietruszki. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz