reklama

wtorek, 29 września 2015

Zupa grzybowa z kaszą

Zupę grzybowa zazwyczaj gotowało się w moim domu rodzinnym tylko na wigilię, jakoś nie mogę sobie przypomnieć, czy miało to miejsce również w ciągu roku. Była to jednak zupełnie inna zupa niż ja teraz gotuję. Musze przyznać szczerze, że nie przepadałam za zupą grzybowa mojej mamy, ale nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, tym bardziej, że nie znam składników oprócz grzybów. Tyle na temat zupy mojej mamy. Moja zupa grzybowa tak naprawdę powstała w mojej głowie.
Zawsze gotowałam ją z pieczarek, ale stwierdziłam, że skoro z pieczarkami jest pyszna, to czemu nie spróbować z grzybami leśnymi. I tak też zrobiłam. A kasza wzięła się stąd, że po prostu kiedyś nie miałam ziemniaków i pomyślałam jak też będzie smakowała pieczarkowa lub grzybowa z kaszą i o dziwo przyjęła się i w takiej wersji została do dzisiaj.

Składniki:
0,5 kg grzybów leśnych najlepsze są maślaki
1mała cebula
1 łyżka masła
1,5 l wody
3 łyżki śmietany
sól, pieprz do smaku
6 łyżek kaszy jęczmiennej
natka pietruszki

Sposób przygotowania:
Grzyby obrać, wypłukać, pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić na roztopione masło i dusić około 10 min, następnie dodać obraną i pokrojoną cebulę i jeszcze razem dusić. Zalać grzyby wodą dodać soli do smaku i zagotować. Do gotującej zupy dodać kaszę i gotować, aż kasza będzie miękka. W razie gdyby zupa była za gęsta dolać wody. Śmietanę przelać do słoiczka, następnie dodać kilka łyżek gorącej zupy,zakręcić, wymieszać i wlać do garnka ciągle mieszając. Na talerzu można posypać natka pietruszki. Zamiast grzybów leśnych można użyć pieczarek. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz