reklama

sobota, 22 sierpnia 2015

Krem z cukinii z serkami topionymi

Cukinii w tym roku pod dostatkiem, dlatego dosyć często wykorzystuję ją do przygotowania czegoś pysznego. Przypomniało mi się, że dawno nie robiłam zupy z cukinii z serkami topionymi, dlatego dzisiaj przy sobocie będzie to doskonały pomysł na szybki obiadek. Jeśli chodzi o przepis, to dostałam go od mojej szwagierki mieszkającej w Niemczech, która wraz z mężem ma piękny ogródek nie tylko rekreacyjny, ale również uprawowy.
W związku z tym, że rok rocznie mają doskonałe zbiory ogórków, pomidorów, no i oczywiście cukinii, szwagierka jest zmuszona zdobywać różne przepisy na potrawy z tych warzyw, a że lubią ze szwagrem też gotować i eksperymentować w kuchni, to wychodzą im takie pyszności jak miedzy innymi ta zupa. Moja rodzinka nie znała tej pysznej zupy, bo nigdy jej nie robiłam, ale gdy dwa lata temu pierwszy raz ugotowałam, została zaakceptowana. I myślę, że wielu z Was również ją zaakceptuje.

Składniki:
2 młode cukinie
1 mała cebula
2 łyżki oliwy
4 szklanki rosołu
2 łyzki koperku
2 zabki czosnku
2 serki topione kremowe
sól i pieprz do smaku
grzanki

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzewamy oliwę, na która wrzucamy pokrojona cebulę i czosnek. Chwilę podsmażamy. Następnie dodajemy wymytą i pokrojona w kostkę cukinię (nie obieramy ze skórki) podsmażamy 3 minuty. Zawartość patelni wrzucamy do garnka z rosołem, dodajemy serki topione i chwilę gotujemy. Następnie odstawiamy i blendujemy do uzyskania konsystencji kremu. Całość doprawiamy solą i pieprzem. Zupę krem podajemy koniecznie z grzankami. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz