reklama

poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Fasolka po bretońsku po mojemu


Potrawa doskonale znana wszystkim, jednak w smaku nie raz różniąca się i to znacznie. W moim domu rodzinnym fasolka pojawiła się wraz mężem mojej siostry, bo to w jego domu często była przygotowywana. Na początku nie bardzo byłam do niej przekonana, kiedy to moja mama zięciowi ugotowała jego ulubioną potrawę. Wersja mojej mamy absolutnie nie przypominała fasolki, która miałam szczęście pokosztować w domu mojego szwagra. Jego mama robiła najwspanialszą, najlepsza fasolkę, która kiedykolwiek jadłam.
I od tamtej pory tak polubiłam to danie, że nawet będąc na jakiejś wycieczce, zawsze szukałam barów, które serwują tą potrawę. Jadłam fasolkę w Krakowie, w Wiśle, w Nowym Sączu, w Gdańsku, Sopocie, w Augustowie i wielu, wielu miastach, gdzie miałam okazję być. Zdarzała się w moim domu rodzinnym i taka sytuacja, że moja mama zniechęcona gotowaniem fasolki, która jej nie wychodziła, zdolna była kupić to danie sprzedawane w puszkach. Ale dosyć wspomnień i do rzeczy. Fasolkę, którą ja gotuję jest trochę podobna do tej najlepszej, ale mimo wszystko jej smak jest inny i nie raz pytałam mamę mojego szwagra dlaczego, ona po prostu nie umiała mi na to odpowiedzieć. Może ukryła jakiś tajemniczy składnik? Oto przepis na moją wersje fasolki po bretońsku, która  też jest pyszna. Podaję ją z bułką.

Składniki:
0,5 kg fasoli "Jaś"
30 dkg boczku wędzonego
30 dkg kiełbasy cienkiej
trochę oleju
1 średnia cebula
3 łyżki koncentraty pomidorowego
sól, pieprz, papryka słodka w proszku, majeranek

Sposób przygotowania:
Fasolę namoczyć na noc. Następnego dnia wodę, w której moczyła się fasola odlać i zalać świeżą. Do fasoli włożyć w całości boczek i gotować do miękkości. Boczek wyjąc pokroić w kostkę i wrzucić z powrotem do fasoli. Kiełbasę obrać z osłonek, pokroić w kostkę lub w pół krążki, jak to woli i usmażyć na oleju. Do kiełbasy dorzucić obrana i pokrojoną cebulę i chwilę razem smażyć, a następnie dodać do fasoli. Zrobić zasmażkę z dwóch łyżek mąki i łyżki margaryny, która dodać do potrawy. Na koniec dodać koncentrat, doprawić sola, pieprzem, papryką i koniecznie majerankiem dokładnie roztartym w dłoniach, wtedy jego smak jest intensywniejszy. .
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz