reklama

piątek, 16 czerwca 2017

Szybka sałatka ziemniaczana z ogórkiem zielonym po niemiecku

Wczoraj naszła mnie ochota na jakąś prostą sałatkę ziemniaczaną i przypomniało mi się, że kiedyś dawno temu jadłam taką u moich przyjaciół w Niemczech. Wtedy byłam zaskoczona taką ziemniaczaną  sałatką bez tych wszystkich dodatków typu groszek, marchewka, majonez, ale gdy ją spróbowałam od razu mi bardzo zasmakowała. Nie potrafiłam sobie przypomnieć składników, ale z pomocą przyszedł mi mój mąż, który przypomniał mi, że na pewno były tam ogórki zielone, za którymi on nie przepada. Podzwoniłam trochę i przepis uzyskałam.  Zrobiłam i teraz mogę polecić ją innym, którzy lubią takie proste połączenia.

Składniki:
3 -4 ziemniaki ugotowane w łupinach
średni ogórek zielony
3-4  cebulki szalotki

Sposób przygotowania:
Ugotowane ziemniaki pokroić w plastry. Ogórek nie obrany pokroić w cienkie plasterki, a cebulkę w kostkę.

Składniki na sos:
1/2 szkl. wody
1/2 szkl. oleju
1 łyżeczka musztardy
1 łyżeczka słodkiej musztardy bawarskiej
łyżka octu
sól
pieprz
pieprz młotkowany z kolendrą
łyżeczka miodu

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki sosu wymieszać, a następnie zagotować i tą gorącą zalewą zalać składniki sałatki. Zalewa powinna być słodko kwaśna.  Odstawić do całkowitego wystygnięcia. Po wystygnięciu wylać nadmiar zalewy. Na koniec posypać koperkiem. Można podawać do potraw z grilla. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz