reklama

czwartek, 21 kwietnia 2016

Zupa krem czosnkowy z grzankami

Zupę czosnkową bardzo lubię, ale nie gotowałam jej, bo nikt prócz mnie jej nie jadł. Dlatego jak się w sprzedaży pojawiły "gorące kubki" z zupą czosnkową nie raz skusiłam się na nią. Jednak po jakimś czasie zrezygnowałam, bo okazało się, że wcinam samą chemię. I tak skończyła się moja przygoda z zupą czosnkową, aż do wczoraj, kiedy naszła mnie taka chęć na tą pyszną, rozgrzewająca zupę, że postanowiłam ją ugotować bez względu na wszystko.
Jakież było moje zdziwienie, kiedy za zupę zabrał się i mój mąż, ba nawet ją pochwalił ten, który był jej największym przeciwnikiem. I w ten sposób zupa czosnkowa już na stałe zostanie w naszym menu i kiedy tylko będę miała na nią ochotę, bez przeszkód będę mogła ją ugotować, wiedząc, że moja druga połówka będzie jadła ją razem ze mną.

Składniki na wywar warzywny:
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
mały por
1, 5 l wody
sól
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki wywaru obrać i umyć, a następnie wrzucić do wody i gotować do miękkości. W trakcie gotowania posolić.

Pozostałe składniki:
7 ząbków czosnku
1/2 cebuli
4 ziemniaki
olej
sól i pieprz
4 ziela angielskie
listek laurowy
1/2 szklanki śmietanki 18 %

Sposób przygotowania zupy:
Na patelni na rozgrzanym oleju zeszklić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek i ziemniaki. Chwilę razem smażyć, a następnie przełożyć do gotującego się wywaru warzywnego, wrzucić ziele angielskie, liść laurowy i gotować do miękkości ziemniaków. Po ugotowaniu wyciągnąć ziele i liść laurowy, a następnie zblendować wszystko na krem. Doprawić solą i pieprzem, wlać śmietankę dokładnie wymieszać. Podawać z grzankami i natką pietruszki. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz