reklama

środa, 13 kwietnia 2016

Kotlety ziemniaczano - jajeczne

Pamiętam czasy, gdy dzieci były jeszcze małe często robiłam na obiad kotlety jajeczne w sosie musztardowym, bo wszyscy je bardzo lubiliśmy. Kiedyś mając taki obiad przyszła do mnie znajoma i stwierdziła, ze ona od pewnego już czasu robi kotlety ziemniaczano – jajeczne i dlatego nie musi już dodatkowo podawać ziemniaków, bo i tak już są w kotletach. Stwierdziłam wtedy, że to dobry pomysł i też tak zrobiłam, ale mimo to część rodziny wolała jednak kotlety z samych jajek z ziemniakami podanymi osobno. Dlatego też tak właściwie zapomniałam o tych z ziemniakami do czasu kiedy byłam w odwiedzinach u córki Asi i to ona zrobiła je na obiad, stwierdzając, że jej rodzinka bardzo je lubi.
Zjadłam z apetytem i przyrzekłam sobie, że gdy tylko wrócę do domu muszę koniecznie je zrobić. Oczywiście po przyjeździe znowu zapomniałam, aż do teraz kiedy przypomniała mi o nich córka, kiedy wspomniała, że musi znowu zrobić kotlety jajeczno – ziemniaczane, bo ochoty narobiła jej Kamila, która właśnie przygotowała obiad podczas, gdy Asia u niej była z wizytą. Po rozmowie z córką nie zapomniałam już o tej potrawie, bo natychmiast wzięłam się do jej zrobienia. Jakie było zdziwienie męża, kiedy podałam mu na obiad takie kotlety, ale nie z sosem musztardowym tylko pieczarkowym. Pomysł na takie podanie zaczerpnęłam od Kamili i muszę przyznać, że z tym sosem smakują naprawdę wybornie.

Składniki:
3 jajka ugotowane na twardo
5 ziemniaków
1 jajko surowe
1/2 cebuli drobno pokrojonej
sól i pieprz
2 – 3 łyżki bułki tartej do obtaczania kotletów
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Ziemniaki ugotować, odcedzić i przecisnąć przez praskę. Ugotowane jajka obrać i również przecisnąć przez praskę. Do masy jajeczno – ziemniaczanej dodać surowe jajko, cebulę i przyprawić na dość pikantnie, a następnie dokładnie wyrobić masę. Formować kotlety, które obtaczać w bułce tartej. Smażyć na rumiano z obydwu stron na rozgrzanym na patelni oleju. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz