reklama

sobota, 16 stycznia 2016

Sernik z kokosem Moniki

Od dawna chodzi za mną sernik, ale jakoś nie mogłam się za niego zabrać. Jadłam w moim życiu różne serniki, ale ten, którego przepis dostałam od mojej córki jest wyjątkowy. Serniki piekła moja mama, moja teściowa i ja, ale najczęściej był to sernik wiedeński bez ciasta. Ale o nim w innym poście. Tak właściwie przepis na sernik z kokosem pochodzi od jej szwagierki Moniki, która robi wspaniałe wypieki i gdy tylko to jest możliwe przepisy udostępnia córce, a córka mnie. Dzięki jej za to, bo dzięki temu moja domowa cukiernia co rusz wzbogaca się o coś nowego.Ten sernik jest naprawdę pyszny, dlatego godny polecenia.
Składniki na ciasto:
2 szkl. mąki
150 g masła
2 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia
niepełna szklanka cukru

Sposób przygotowania ciasta:
Z podanych składników zagnieść ciasto i rozłożyć na blaszce z wysokim brzegiem

Składniki masy serowej:
1 kg sera
3/4 szkl. cukru
2 budynie śmietankowe + 5 łyżek cukru
3 szkl.mleka
4 łyżki oleju
6 żółtek
cukier waniliowy

Składniki na masę kokosowa:
6 białek
150 g cukru
100 g wiórków kokosowych

Sposób przygotowania masy kokosowej:
Ubić białka, pod koniec dodać cukier i dalej ubijać na sztywna masę. Dodać wiórki i delikatnie wymieszać łyżką.

Sposób przygotowania masy serowej:
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać cukier waniliowy i olej, a następnie po trochę sera cały czas miksując. Budynie wymieszać z mlekiem i cukrem, a następnie dodać do masy serowej i dokładnie wymieszać. Tak przygotowaną masę serową wylać na ciasto. Piec w nagrzanym do 189 stopni piekarniku około 40 min. Po tym czasie wyjąć z pieca, polać masa kokosowa i piec następne 15 min.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz