reklama

czwartek, 14 stycznia 2016

Gołąbki

Właśnie niedawno zdałam sobie sprawę, że nie pamiętam kiedy robiłam gołąbki te tradycyjne z sosem pomidorowym i przyrzekłam sobie, że choćby nie wiadomo co się działo muszę wygospodarować czas, aby je zrobić, bo na samą myśl ślinka mi cieknie. Tak jak sobie przyrzekłam tak i zrobiłam. Dzisiaj na obiad mamy gołąbki. O gołąbkach pisałam już w poście o krautroladach, dlatego nie będę się powtarzać. Chciałam tylko dodać, że gołąbków nigdy nie podaję razem z ziemniakami, bo uważam, że jest to jak najbardziej samodzielne danie ze względu na zawartość ryżu.

Składniki:
1 kapusta biała nie za bardzo zbita
70 dkg mięsa mielonego z indyka
3 torebki ryżu
1/2 cebuli
10 dkg słoniny wędzonej
sól i pieprz do smaku
woda z gotowania kapusty

Sposób przygotowania:
Z kapusty wyciąć głąb, a następnie włożyć ją do gotującej się wody, żeby zmiękły liście, które łatwiej będzie się zdejmować. Farsz przygotować z mięsa mielonego, ugotowanego ryżu, do których dodać cebulę zeszkloną na roztopionej słoninie wędzonej. Wszystko dokładnie wymieszać i doprawić na ostro solą i pieprzem. Przygotowane liście z kapusty napełnić farszem i zawinąć jak rolady. Tak przygotowane gołąbki układać w garnku, spód którego wyłożony jest liśćmi z kapusty i zalać wodą pozostałą z gotowania kapusty. Gotować do miękkości kapusty tak około 45 minut. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz