reklama

czwartek, 12 listopada 2015

Barszcz czerwony zabielany


Barszcz taki pierwszy raz jadłam leżąc w szpitalu, a było to bardzo dawno temu, chyba z 15 lat temu, a może i więcej. Bardzo mi wtedy zasmakował, jednak osoby przebywające wtedy ze mną na jednej sali stwierdziły, że nie dorównuje takiemu barszczykowi przygotowanemu w domu. Nie zastanawiając się wtedy długo poprosiłam o przepis na taki domowy barszcz, bo nie miałam pojęcia jaka może być różnica miedzy tym co ja jadłam, a tym co one gotują w domu. I nie długo się o tym przekonałam, bowiem po powrocie do domu natychmiast ugotowałam barszcz czerwony zabielany według przepisu, który dostałam od pacjentki leżącej obok mnie w szpitalu. Faktycznie był on o niebo lepszy i smaczniejszy od tego serwowanego w szpitalu.

Składniki:
2 l rosołu
0,5 l zakwasu buraczanego
2 listki laurowe
5 ziarenek ziela angielskiego
łyżeczka majeranku
sól i pieprz do smaku
łyżka octu
250 ml śmietany 18 %
2,5 łyżki mąki

Sposób przygotowania:
Rosół zagotować z przyprawami, następnie dodać zakwas buraczany i łyżkę octu. W słoiczku zmieszać wodę z mąką, a następnie wlać do zupy cały czas mieszając. W tym samym słoiczku rozrobić śmietanę z paroma łyżkami gorącej zupy, a następnie zawartość słoiczka wlać do zupy. Podawać z ugotowanymi, utłuczonymi i okraszonymi słoninką i cebulką ziemniakami. Smacznego.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz