reklama

sobota, 17 października 2015

Ciasto ze śliwkami sypane

Oglądałam kiedyś program kulinarny Ewy Wachowicz i zaciekawił mnie jeden przepis na ciasto. Była to szarlotka sypana. Przepis na to ciasto wydawało mi się wprost nie prawdziwy, bo nie mogłam sobie wyobrazić ciasta bez jajek, bez jakiegokolwiek wyrobienia. Tak mnie to zaintrygowało, że przepis sobie zapisałam i po prostu o nim zapomniałam.
I teraz gdy siedzę prawie że już na walizkach, bo już dzisiaj wyjeżdżam do córki do Niemiec, przypomniałam sobie o tym cieście i postanowiłam szybko je zrobić, by męża nie zostawić bez ciasta do niedzielnej kawki, tym bardziej, że dzisiaj jeszcze syn nas odwiedził, a on też lubi co nie co do kawy. I o dziwo ciasto udało się znakomicie, może trochę za mało zrobiłam tego niby ciasta sypanego, ale w przepisie podałam o szklankę więcej więc powinno wyjść ciasto wyższe. Naprawdę dobre i warte polecenia.

Składniki:
2 szkl. mąki pszennej
2 szklanki kaszy mannej
2 szklanki cukru 3 łyżeczki proszku do pieczenia
kostka masła
60 dkg śliwek

Sposób przygotowania:
Śliwki wypestkować. Sypkie składniki wymieszać i podzielić na trzy części. Do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia wsypać pierwszą część, następnie ułożyć wypestkowane śliwki. Na śliwki wsypać druga część i na to znowu śliwki. Na koniec wysypać trzecią część, a na jej górę potrzeć twarde masło. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około godziny, aż góra będzie ładnie zrumieniona. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz