reklama

środa, 9 września 2015

Leczo z mięsem mielonym

O tym jak papryka znalazła się w naszym menu pisałam już w innym poście, ale nie pisałam jeszcze o potrawie, która niektórym kojarzy się z leczem, a tak naprawdę nim nie jest. Kiedyś miałam ogromną ochotę  na leczo, ale jak na złość w domu miałam tylko paprykę i pomidory, ale ani grama cienkiej kiełbasy i boczku, a sklepy były już pozamykane, nie to co teraz, zakupy można zrobić i o 22 00. Myślałam, myślałam i nagle przypomniało mi się, że przecież w zamrażalniku mam jeszcze mięso mielone, które mogę śmiało wykorzystać. I tu z pomocą przyszła mi mama, która jakby wyczuwała, że potrzebuję jej rady i zadzwoniła do mnie (wtedy już mieszkała w Niemczech).
Gdy po krótkiej rozmowie powiedziałam jej jaki mam problem z tym leczem, oznajmiła mi, że nie dawno od znajomych dostała świetny przepis na potrawę z papryką, pomidorami i mięsem mielonym w roli głównej. I tak pojawiło się to leczo z mięsem mielonym w moim menu, które wciąż udoskonalam.

Składniki:
1 kg  papryki
60 dkg pomidorów
1 średnia cukinia
2 cebule
4 ząbki czosnku (jak ktoś lubi można dać więcej)
60 dkg mięsa mielonego
sól, pieprz, papryka w proszku ostra i słodka do smaku
1/2 szklanki oleju

Sposób przygotowania:
Cebulę obieram i kroję w kostkę, czosnek obieram i drobno siekam, następnie rozgrzewam olej i wrzucam przygotowaną cebulę i czosnek, następnie mięso mielone i wszystko razem chwilę obsmażam. Odstawiam garnek na bok kuchenki i zabieram się do obrania i pokrojenia papryki oraz cukinii, a w międzyczasie pomidory wrzucam do wrzątku, by następnie zalać je zimną wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki kroję je w kostkę. Pomidory,paprykę i cukinię dorzucam do mięsa i wszystko razem duszę do miękkości, pamiętając, żeby papryka nie była za miękka. Dodaję sól, pieprz papryki w proszku do smaku. Można podawać z makaronem, ryżem, czy pieczywem. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz