reklama

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Potrawka z kurczaka a la flaczki

Jeżeli już jesteśmy przy potrawach jednogarnkowych to warto wspomnieć o mojej potrawce z kurczaka, która jest uwielbiana przez męża i prze ze mnie, dlatego robię ja teraz, kiedy dzieci są już na swoim. Ktoś może mi zadać pytanie, dlaczego dzieci nie jadły tej potrawki? Szybko na to odpowiem, to tylko i wyłącznie moja wina, bo mówiłam o niej "flaczki z kurczaka" a to zawsze źle im się kojarzyło. Mimo, że zmieniłam nazwę oni wciąż wiedzą, że to ta sama potrawa. Oto przepis.

Składniki: 
1 kurczak do 1,5 kg
2 duże marchewki
2 duże pietruszki
1 seler średni
1 por
1 łyżeczka przyprawy do flaków
sól, pieprz, majeranek

Sposób przygotowania:
Kurczaka dokładnie myjemy i wkładamy do garnka. 1 marchew, 1 pietruszkę, 0,5 selera obieramy i pół pora z ciemniejszej strony płuczemy, kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do kurczaka. Zalewamy zimną wodą, dodajemy łyżkę soli i gotujemy do miękkości. Ugotowanego kurczaka obieramy z kości, odrzucamy skóry i samo tylko czyściutkie mięso kroimy na mniejsze kawałki. Do garnka przelewamy powstały rosół dodajemy surowy por pokrojony w półplasterki i obrane i starte pozostałe warzywa, które gotujemy na małym ogniu do miękkości. Do miękkich warzyw wrzucamy pokrojone mięso dodajemy przyprawę do flaków, pieprz i majeranek, całość krótko gotujemy i podajemy. Warzywa z rosołu można zużyć do sałatki. Życzę smacznego i zachęcam do komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz