reklama

piątek, 7 sierpnia 2015

A teraz może z innej beczki, czyli potrawa jednogarnkowa.

Papryka w sklepach coraz tańsza, dlatego co jakiś czas kupujemy jej więcej, by zrobić potrawkę z papryki i kurczaka.( o tym jak papryka znalazła się w naszej kuchni napiszę oddzielnego posta) Przepis dostałam od mojej młodszej córki, która bardzo dba o linię i zdrowe odżywianie. Robię potrawki zawsze więcej i zamrażam, dlatego w dni kiedy mam więcej pracy i nie mam czasu na gotowanie po prostu odgrzewam ją. Ale od początku, może najpierw podam przepis.
Ja oczywiście zwiększyłam ilości podane mi przez córkę, bo jak już wspominałam robię potrawkę na zapas.

Składniki:
2 kg papryki mieszanej
5 pomidorów
cebula
3 ząbki czosnku
4 filety z kurczaka
sól i pieprz do smaku
0,5 szklanki oliwy lub oleju

Sposób wykonania:
Cebulę obieram i kroję w kostkę, czosnek obieram i drobno siekam, następnie rozgrzewam oliwę i wrzucam przygotowana cebulę i czosnek, następnie obrane z wszystkich błonek i pokrajane w kostkę lub paseczki mięso i wszystko razem chwilę obsmażam. Odstawiam garnek na bok kuchenki i zabieram się do obrania i pokrojenia papryki, w międzyczasie pomidory wrzucam do wrzątku, a następnie zalewam zimną wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki kroję je w kostkę. Pomidory i paprykę dorzucam do mięsa i wszystko razem duszę do miękkości, pamiętając, żeby papryka nie była za miękka. Dodaję sól i pieprz do smaku.. Podaję z ryżem. W tym celu na patelni rozgrzewam odrobinę oliwy, następnie wkładam rozmrożoną porcję potrawki i dodaję ryż ugotowany al-dente. Wszystko razem podgrzewam i wykładam na talerz. Jeżeli zrobicie potrawkę i od razu ją podajecie, wystarczy wymieszać potrawkę z ugotowanym ryżem. Uwaga! Potrawka musi być gęsta, a sok z warzyw odparowany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz