reklama

czwartek, 20 sierpnia 2015

Cukinia w zalewie curry

Jeżeli już zacząłem o cukinii, to chciałam też coś napisać o cukinii w zalewie curry. Tak właściwie dawno temu dostałam od znajomej przepis na ogórki w zalewie curry i stwierdziłam, że skoro ogórki wyszły pyszne, dlaczego by nie zrobić cukinii. Spróbowałam i wyszła fantastyczna, nawet smaczniejsza niż ogórki i dlatego teraz robię tylko cukinię w takiej zalewie, a ogórki kiszę. W ten sposób można robić zarówno cukinię młodą jak i przerośniętą, ale tą druga należy obrać ze skórki, wydrążyć nasiona i dopiero potem kroić, najlepiej w słupki. Oto mój przepis trochę zmodyfikowany.

Składniki:
2,5 kg młodej cukinii
2 cebule

Zalewa
składniki:
1 l wody
1 1/4 szkl. octu
1 1/4 szkl. cukru
1 1/2 łyżki soli
3 łyżeczki gorczycy
3 łyżeczki curry
1 listek selera

Sposób przygotowania:
Ugotować zalewę z podanych składników. Cukinię dokładnie umyć, a następnie pokroić w półplasterki i ułożyć ciasno w słoikach, dodać cebulę pokrojoną w piórka . Zalać zimną zalewą i pasteryzować 15 min od zagotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz