reklama

czwartek, 9 kwietnia 2020

Sałatka z ryżu makaronowego

Dziś postanowiłam wykombinować jakąś sałatkę, której jeszcze nie było na moim stole czy to podczas świąt, czy też podczas uroczystości rodzinnych. Długo się zastanawiałam, aż w końcu zdecydowałam się na wykorzystanie  ryżu makaronowego, który jest bardzo popularny w gronie naszych przyjaciół. Tego typu makaron podarowała mi moja córka i oznajmiła, że doskonale nadaje się do wszelkiego rodzaju zup.
Ja jednak postanowiłam wykorzystać go do przygotowania sałatki, która swoim smakiem mnie zaskoczyła, a to za sprawą tego wyjątkowego, autorskiego sosu.

Składniki:
100 g ryżu makaronowego lubella
1/2 ogórka zielonego
por ( kawałek białej części)
kilka pomidorków koktajlowych
3 - 4 patisony konserwowe
1/2 cebuli czerwonej
1/2 papryki czerwonej
100 g sera żółtego

Składniki na sos majonezowy:
5 łyżek majonezu
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 1/2 łyżeczki musztardy francuskiej ziarnowej
sól
pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu wymieszać.

Sposób przygotowania sałatki:
Makaron ugotować al dente, przelać zimną wodą i  przełożyć do miski. Wszystkie warzywa pokroić w drobną kostkę i wrzucić do makaronu. Na koniec pokroić w drobną kostkę ser żółty. Dodać przygotowany sos majonezowy i dokładnie wymieszać. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz