reklama

środa, 2 października 2019

Knedle z nadzieniem pieczarkowym

Wśród rodziny i naszych bliskich znajomych najbardziej popularne są knedle ze śliwkami, czy z truskawkami, ale ja tym razem postanowiłam odejść od tej zasady i przygotowałam knedle z nadzieniem pieczarkowym. Wpadłam na to gdy zauważyłam, że w spiżarce znajdują się jeszcze pieczarki, które kupiłam do innej potrawy i nie wykorzystałam w całości. Jakie było zdziwienie męża, gdy odkrył z czym są podane mu knedle.
Po zjedzeniu oznajmił mi, że takich pysznych jeszcze nie jadł i jakby miał wybierać między knedlami owocowymi, a pieczarkowymi to na pewno wybrał  by te drugie.

Składniki na ciasto do knedli:
1 kg ziemniaków
4 – 5 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
jajko
sól

Składniki farszu:
1/2 kg pieczarek
1 cebula
1 łyżka masła
sól
świeżo zmielony pieprz
pieprz ziołowy
żółtko
2 łyżki bułki tartej
masło do polania knedli

Sposób przygotowania farszu:
Na patelni stopić masło, a następnie wrzucić obraną i pokrojoną cebulę  i przesmażyć. Dodać umyte i starte na tarce o dużych oczkach pieczarki. Wszystko razem chwilę dusić i odstawić do wystygnięcia. Do zimnych pieczarek dodać żółtko, bułkę tartą i przyprawy. Wymieszać.

Sposób przygotowania knedli:
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie, następnie odcedzić i przecisnąć przez praskę. Wystudzić i podzielić na cztery części. Jedną część wyciągnąć na bok, a w to miejsce wsypać mąki. Mąki musi być tyle by była równa z pozostałymi ziemniakami. Dodać jajko i szybko wyrobić ciasto. Z ciasta formować na ręce placek, nałożyć farsz pieczarkowy i formować zgrabnego knedla. W garnku zagotować lekko osoloną wodę, do której wrzucać partiami knedle. Od wypłynięcia knedli zmniejszyć płomień i gotować około 7 min. Podawać polane stopionym masłem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz