reklama

piątek, 1 lutego 2019

Klopsy rybne w sosie chrzanowo - koperkowym

Długo myślałam nad jakimś daniem z rybą w roli głównej. Chodziło mi o takie danie, które by i mnie przypadło do gustu. Pieczona czy zapiekana na różne sposoby już była, więc czas najwyższy zrobić coś zupełnie nowego. I wtedy wpadł mi do głowy pomysł na klopsy rybne, tym bardziej, że klopsiki, czy pulpety mięsne w sosie bardzo nam smakowały, to dlaczego byłoby inaczej z klopsami rybnymi. Przygotowując klopsy postanowiłam zaserwować je w sosie chrzanowo - koperkowym z ryżem. Był to doskonały pomysł na pyszny obiad.

Składniki:
400 g filetów rybnych mrożonych
jajko
pęczek szczypiorku
3 łyżki kaszy manny
1 łyżka bułki tartej
sól
pieprz
pieprz ziołowy
mąka
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Odmrożone i odsączone filety rybne drobno posiekać, dodać jajko, kaszę mannę, bułkę tartą, posiekany szczypiorek i przyprawy. Dokładnie wyrobić masę, a następnie formować klopsy. Przygotowane klopsy obtoczyć w mące i smażyć na rozgrzanym oleju. Następnie zalać przygotowanym sosem i chwilę razem gotować. Klopsy zaserwowałam z ryżem i sałatką z zielonej fasolki szparagowej. Smacznego.

Składniki na sos:
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
1/2 szkl. rosołu
1 łyżeczka musztardy
3 łyżeczki chrzanu
200 ml śmietana 18 % do sosów i zup
sól
pieprz ziołowy
pieprz biały
gałka muszkatołowa
olej rzepakowy
1 łyżka masła
posiekany koperek

Sposób przygotowania:
Na patelni z rozgrzanym olejem i masłem smażyć drobno pokrojoną cebulę i czosnek. Dodać musztardę i dokładnie wymieszać, podlać rosołem i gotować do miękkości cebuli. Następnie dodać chrzan ( ja dałam ze słoika) doprawić pieprzem ziołowym i solą. Wlać śmietanę i cały czas mieszając gotować do zgęstnienia sosu. Doprawić pieprzem białym, gałką muszkatołową i solą. Na koniec dodać koperek i wymieszać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz