reklama

wtorek, 27 marca 2018

Bigos z cukinii i kapusty kimchi

Ostatnio tak zapodobało mi się te kombinowanie w mojej kuchni, że poszłam na całość i wymyślam potrawy, o których kiedyś nawet mi się nie śniło. Jak już pisałam nie znoszę, jak coś marnuje się w mojej kuchni. Dlatego wszystkie tak zwane resztki wykorzystuję do sporządzania co raz to innych potraw. Robiąc przegląd w lodówce zauważyłam, że zostało mi jeszcze pół litrowego słoika kapusty kiszonej po koreańsku kimchi. Dlatego  postanowiłam  dodać ją do  zaplanowanego wcześniej bigosu z cukinii.  Mąż oczywiście był temu przeciwny, bo bigos z cukinii to jego ulubiona potrawa, ale próbując moją autorską potrawę stwierdził, że nie spodziewał się, że wyjdzie tak pyszna, aromatyczna i rozgrzewająca potrawa.

Składniki:
4 młode cukinie
4 – 5 dojrzałych pomidorów
600 g kiełbasy cienkiej
2 szkl. kapusty kimchi
cebula
olej
sól, pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:
Cebulę obrać i pokroić w kostkę, a następnie zeszklić na oleju. Cukinie umyć, zetrzeć na tarce o dużych oczkach i dorzucić do cebuli. Razem krótko przesmażyć, dodać obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory.   Dolać odrobinę wody jeżeli jest taka potrzeba i wszystko dusić pod przykryciem do miękkości. Dodać  kapustę kimchi i razem wszystko dusić. W międzyczasie pokroić kiełbasę w kostkę, a następnie przesmażyć na odrobinie oleju. Tak przygotowaną kiełbasę dodać do reszty warzyw, wymieszać, ewentualnie jeszcze doprawić.  Podawać z pieczywem. Odgrzany następnego dnia smakuje jeszcze lepiej. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz