reklama

czwartek, 21 grudnia 2017

Chłopski garnek po mojemu

Mając do dyspozycji mięso gulaszowe, postanowiłam przygotować coś zupełnie innego niż  tradycyjny gulasz. W tym celu przejrzałam lodówkę i spiżarkę i z tych produktów, które się tam znajdowały przygotowałam chłopski garnek po mojemu. Jakież było zdziwienie syna i jego dziewczyny, którzy przyjechali do nas  w odwiedziny, gdy podałam im tą pyszną i sycącą potrawę w wersji  z mięsem w roli głównej, bo jak do tej pory mieli okazję jeść ją u znajomych, ale z kiełbasą z dodatkiem kapusty i ziemniaków.

Składniki:
1 kg mięsa wieprzowego od szynki
2 kawałki kiełbasy cienkiej
100 g boczku wędzonego
2 cebule
1 szt. papryki czerwonej
1 szt. papryki zielonej
1 szt. papryki żółtej
150 g pieczarek
3 średnie ziemniaki
sól
pieprz
pieprz ziołowy
czosnek mielony

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie wypłukać, pokroić w kostkę gulaszową, a następnie obsypać solą, pieprzem, pieprzem ziołowym, czosnkiem mielonym i dokładnie wymieszać.  Na głębokiej patelni rozgrzać olej,na który wrzucić przyprawione mięso. Smażyć z każdej strony, aby nabrało ładnego koloru, a następnie przełożyć do garnka. Na tej samej patelni przesmażyć pokrojony w kostkę boczek i kiełbasę, dodać obraną i pokrojoną w piórka cebulę i wszystko jeszcze razem przesmażyć. Przesmażoną wędlinę z cebulą dorzucić do mięsa zalać wodą i dusić około 30 minut.. Dodać pokrojone pieczarki i dalej dusić do miękkości. Dodać pokrojone w dużą kostkę ziemniaki i oczyszczone z gniazd nasiennych i pokrojone papryki. Wszystko razem dusić do miękkości. Doprawić solą i pieprzem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz