reklama

środa, 14 czerwca 2017

Surówka z kapusty pekińskiej z papryką i ziołami z mojego balkonowego ogródka

Przygotowując obiad zupełnie zapomniałam o dodatku do drugiego dania. Długo się nie namyślając stwierdziłam, że muszę coś pokombinować z tego co mam w spiżarce. Okazało się, że mam jeszcze 1/2 kapusty pekińskiej, która została mi po sporządzeniu tradycyjnej surówki i 1/2 czerwonej papryki.  Zaś na moim balkonowym ogródku rosną sobie tradycyjne zioła, które postanowiłam również wykorzystać. Wyszła wyśmienita surówka, która swoim smakiem pobiła wszystkie surówki na bazie kapusty pekińskiej, które dotąd miałam okazję jeść.

Składniki:
mała kapusta pekińska
garść posiekanej natka pietruszki
garść posiekanego koperku
garść posiekanego szczypiorku
1/2 drobno pokrojonej papryki czerwonej

Składniki na sos:
3 łyżki oleju
3 łyżki wody
1 łyżka miodu
łyżeczka musztardy
1 łyżeczka majonezu
2 łyżeczki soku z cytryny
sól
pieprz ziołowy
świeżo mielony pieprz

Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu umieścić w słoiku, który zakręcić, a następnie dokładnie potrząsać słoikiem, aby składniki się połączyły.
Sposób przygotowania surówki:
Kapustę pekińską cienko poszatkować i przełożyć do miski. Dodać posiekaną natkę pietruszki, szczypiorek , koperek i drobno pokrojoną czerwoną paprykę. Dodać przygotowany sos i dokładnie wymieszać. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz