reklama

czwartek, 3 września 2015

Zupa gyrosowa


Będąc nie raz w Niemczech miałam okazję jeść gyrosa zarówno w wersji na wynos to znaczy w placku pszennym zwanym pitą jak i w wersji restauracyjnej z frytkami i sałatka grecką. Ale nic mi nie było wiadomo o zupie gyrosowej, aż do czasu kiedy miałam okazję ją jeść u siostry mojego męża mieszkającej w Niemczech, tej która podała mi przepis na krem z cukinii z serkami topionymi. Zupa przepyszna, choć może dla niektórych była by za ostra. Pisząc posty na tego bloga przypomniało mi się o tej zupie, zwłaszcza, że większość produktów, które są potrzebne do jej sporządzenia akurat mam w domu.
Dlatego nic innego mi nie pozostaje jak zabrać się za jej gotowanie według przepisu, który otrzymałam od szwagierki. Podaję składniki dla dwóch osób.

Składniki:
0,5 kg mięsa wieprzowego najlepiej od szynki
1 cebula
1 czerwona papryka
0,5 puszki kukurydzy
1/4 l śmietany kremówki
zupa cebulowa w proszku
łyżka sosu chili
łyżka sosu cygańskiego
przyprawa do gyrosa
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie płuczemy i kroimy w większa kostkę. Cebulę obieramy i również kroimy w kostkę. Mięso wraz z cebulą obsmażamy na oleju do czasu, aż mięso zmięknie, wsypujemy przyprawę do gyrosa, wlewamy śmietanę, chwilę razem gotujemy i odstawiamy na godzinę. W tym czasie gotujemy zupę cebulową według przepisu na opakowaniu. Do zupy dodajemy wyczyszczoną i pokrojona w kostkę paprykę, dorzucamy kukurydzę,wlewamy sos cygański i chili, a na koniec przesmażone mięso w śmietanie. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy jakieś 10 min. Podajemy z pieczywem. Ja to jadłam kiedyś z pitą pieczywem greckim. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz