reklama

piątek, 4 września 2015

Krokiety z kapustą i grzybami


Tę potrawę ani ja ani mąż w ogóle nie znaliśmy. Dopiero kiedy lata temu byliśmy u znajomych na sylwestra, wtedy mieliśmy okazję pierwszy raz pokosztować tego rarytasu. Poprosiłam wtedy o przepis, który później nieco zmodyfikowałam. Na początku przygotowywałam je tylko na sylwestra, ale od pewnego czasu robię również je w ciągu roku, zwłaszcza wtedy kiedy spodziewamy się jakiś odwiedzin, bo dla dwóch osób nie opłaca mi się ich robić, ponieważ są niestety pracochłonne.



Składniki na naleśniki:
3 szkl. mąki
1 szkl. wody
3 szkl. mleka
2 jajka
łyżeczka soli
kawałek słoniny do smażenia

Składniki na farsz:
dwie garście grzybów suszonych
70 dkg kapusty kiszonej
cebula
łyżka masła
sól i pieprz do smaku

Panierka:
2 jajka
1/4 szkla. wody
0,5szkl. mąki
1 szkl. bułki tartej
olej do smażenia krokietów

Sposób przygotowania farszu:
Grzyby moczymy na noc, a następnie gotujemy w tej samej wodzie do miękkości. Grzyby odcedzamy, ale wywaru nie wylewamy i drobno kroimy. Kapustę drobno pokroić przed gotowaniem i ugotować do miękkości dolewając wywar z grzybów. Po ugotowaniu kapusty dokładnie ją odcedzamy, łączymy z grzybami, drobno pokrojona cebulą i masłem, doprawiamy sola i pieprzem, żeby była dość pikantna. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do wystudzenia.

Sposób przygotowania naleśników:
Wszystkie składniki na naleśniki oprócz słoninki miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji i odstawiamy na kilka minut. Następnie rozgrzaną patelnię smarujemy dokładnie słoninką, nalewamy ciasto chochlą i smażymy na złoty kolor z obu stron. Upieczone naleśniki układamy na odwróconym talerzu. Na usmażone naleśniki nakładamy farsz i zawijamy jak gołąbki. Tak przygotowany krokiet panierujemy i smażymy na oleju. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz