reklama

środa, 19 sierpnia 2015

Cukinia nadziewana, panierowana

Tak jak już pisałam cukinia nie była znana w moim rodzinnym domu, ale, że na stałe zadomowiła się w naszym ogrodzie i w mojej kuchni postanowiłam dania z niej urozmaicać. I tak przypomniałam sobie, że gdzieś jadłam cukinie nadziewaną i panierowaną, ale dokładnie nie wiem gdzie, dlatego może mój przepis nie będzie zgodny z oryginałem, ale podobny, bo próbowałam go sama odtworzyć. Jest to danie naprawdę warte polecenia.. Oto mój przepis.

Składniki:
3 młode cukinie w miarę proste
250 g twarogu
2 łyżki jogurtu naturalnego
koperek
sól, pieprz do smaku
1 jajko, mąka i bułka tarta do panierowania (bułkę mieszam z mąką)
  
Sposób przygotowania:

                                       
.Cukinię dokładnie umyć i pokroić wzdłuż na cienkie plastry, tak aby można było dokładnie dopasować do siebie dwa plastry. Z tych trzech cukinii powinno wyjść 6 podwójnych plastrów.



Następnie rozgrzewamy na patelni olej i wrzucamy plastry, aby się zeszkliły i zmiękły. Wykładamy na ręcznik papierowy, by pozbyć się nadmiaru oleju. Każdy plaster solimy z obydwóch stron. W między czasie przygotowujemy twaróg. Ser rozgniatamy dokładnie widelcem, dodajemy jogurt i drobno pokrojony koperek. Całość dokładnie rozcieramy na gładką masę i doprawiamy sola i pieprzem.



Tak przygotowanym serem smarujemy jeden plaster cukinii nakrywamy drugim. Powstałe kanapki cukiniowe panierujemy i smażymy na oleju. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz