reklama

wtorek, 26 listopada 2019

Aromatyczna czerwona kapusta z jabłkami i żurawiną

Takiej kapusty jeszcze nigdy w życiu nie jadłam, a myślałam, że nasza modro kapusta z boczkiem, czasami jabłkiem i cebulą jest najlepsza. Jakże się myliłam. Jak to mówią ile kucharzy tyle przepisów. Byłam wprost zszokowana, gdy widziałam co się dzieje w garnku z kapustą czerwoną. Nigdy by mi do głowy nie przyszło, żeby przed gotowaniem kapusty najpierw ją posolić, a potem dokładnie wycisnąć i dopiero potem zalać odrobiną wody i gotować.
A wszystko po to by kapusta szybciej się ugotowała. Nie będę się rozpisywać, ale muszę wspomnieć, że autorski przepis na tą wyjątkową pyszną kapustę pochodzi od pani  Ulrike Henrichs, od której wiele się uczę nowych, jeszcze mi nie znanych rzeczy, ale o tym w następnych postach. Jednym słowem nie zależnie ile ma się lat człowiek zawsze się uczy.

Składniki:
1 główka czerwonej kapusty
1 cebula
2 jabłka szara reneta
1 łyżka konfitury z żurawiny
ocet balsamiczny czerwony
sól
pieprz
liść laurowy
ziele angielskie
kilka goździków
mały kawałek imbiru obrany i starty
1/2 łyżki cukru
sól wędzona

Sposób przygotowania:
Kapustę drobno poszatkować, posolić dobrze wycisnąć i odstawić na 10 minut by odrobinę zmiękła, a następnie przełożyć ją do garnka. Przyprawy takie jak ziele angielskie, goździki, liść laurowy rozdrobnić, włożyć do filtra saszetki  do herbaty i wrzucić do kapusty. Następnie dolać trochę wody, dodać starty imbir i gotować pod przykryciem. Dodać obrane i pokrojone w większą kostkę jabłka, sól i pieprz i gotować do miękkości, co jakiś czas mieszając. Gdy kapusta i jabłka będą miękkie odkryć i na małym ogniu odparować. W między czasie obrać i pokroić w kostkę cebulę i wrzucić ją na rozgrzany olej na patelni. Chwilę przesmażyć, aż cebula stanie się szklista.  Dodać cukier i jeszcze chwilę ją przesmażyć. Tak przygotowaną cebulę dodać do ugotowanej kapusty z jabłkami. Ponadto dodać konfiturę z żurawiny, sól wędzoną, ocet balsamiczny czerwony, ewentualnie jeszcze doprawić solą, pieprzem i cukrem. Serwować jako dodatek do pieczeni wołowej lub rolad. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz