reklama

poniedziałek, 30 września 2019

Cukinia nadziewana farszem z ryżu, kiełbasy i papryki

Robiłam już nie raz warzywa faszerowane, między innymi i cukinie, ale z takim farszem pierwszy raz się spotkałam. Gdzieś tam kiedyś mąż wyczytał o tym farszu i podsunął mi ten pomysł. Pamiętał, że na pewno była tam kiełbasa, ryż i papryka, a o reszcie sama pomyślałam. Stwierdziłam, że skoro była papryka to dodatek pomidorów i cebuli doskonale urozmaici smak. Jednak nie bardzo pasowały mi do tego pomidory pokrojone, dlatego postanowiłam zrobić z nich przecier. I to był dobry pomysł, bo wyszło naprawdę pysznie i sycąco.

Składniki:
4 mniejsze cukinie
1 cebula
1 czerwona papryka
2 torebki ryżu po 100 g
3 wędzone kiełbasy
200 g sera startego
4 pomidory
sól
pieprz
pieprz ziołowy
pieprz grubo mielony z kolendrą
papryka słodka
papryka ostra

Sposób przygotowania:
Pomidory świeże obrać ze skórki, pokroić w większą kostkę, a następnie wrzucić do garnka, dodać odrobinę wody, listek laurowy, kilka ziarenek ziela angielskiego  i gotować do miękkości. Wyjąć przyprawy i ugotowane pomidory zblendować na gładka masę. Ryż ugotować al dente, odcedzić i wsypać do miski. Na patelni przesmażyć na oleju  pokrojoną w kosteczkę cebulę, kiełbasę i  paprykę. Na koniec dodać  zblendowane pomidory i chwilę dusić do czasu odparowania nadmiaru płynu. Zawartość patelni wystudzić, a następnie przełożyć do ryżu. Do farszu dodać drobno posiekaną natkę pietruszki oraz 100 g startego sera i przyprawy. Dokładnie wymieszać. Cukinię umyć, odciąć końcówki i przekroić wzdłuż, wydrążyć środki. Tak przygotowaną cukinię napełnić farszem, a następnie ułożyć na blaszce, podlać wodą. Zapiekać 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 10 minut przed końcem posypać pozostałym serem i dalej zapiekać do rozpuszczenia sera. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz