reklama

środa, 25 września 2019

Gulasz z kurczaka, brukselki i pieczarek


I znowu pojawiła się w naszej kuchni uwielbiana przez nas brukselka. Jednak nie do końca wiedziałam, co z jej udziałem wykombinować, bo tradycyjnie przygotowana z bułką tartą i masłem nam się już przejadła. Oczywiście i tym razem przyszedł z pomocą mój ślubny, który zaproponował, by przygotować ją w połączeniu z piersią z kurczaka. Nie bardzo wyobrażałam sobie takie połączenie, ale postanowiłam, że dodatkowo wykorzystam jeszcze boczek wędzony, szynkę gotowaną i pieczarki, które pozostały po przygotowaniu innej potrawy, by urozmaicić smak tego nie typowego gulaszu.

Składniki:
500 g  brukselki
250 g pieczarek
100 g boczku wędzonego
100 g szynki gotowanej
pierś z kurczaka
1 cebula
250 ml śmietany
sól
pieprz
pieprz ziołowy
papryka słodka
papryka ostra
natka pietruszki
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Brukselkę obrać z zwiędłych liści, a następnie ugotować w osolonej wodzie al dente. Na patelni rozpuścić łyżkę masła, wrzucić pokrojony w kostkę boczek, szynkę, cebulę i pokrojone pieczarki. Razem wszystko przesmażyć, a następnie przełożyć na talerz. Na tą  samą patelnię wlać 3 łyżki oleju i przesmażyć  pokrojone i przyprawione piersi z kurczaka. Następnie dorzucić do kurczaka odłożony przesmażony boczek, szynkę, cebulę i pieczarki. Dolać 1/2 szklanki wody, nakryć i dusić do miękkości. Na koniec dodać ugotowaną przedtem brukselkę. Śmietanę wymieszać z przyprawami i posiekaną natką pietruszki. Całość zalać przygotowaną śmietaną i chwilę jeszcze dusić. Można zaserwować z makaronem lub kaszą gryczaną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz