reklama

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Ciasto słonecznikowe po mojemu

Mam różne przepisy na ciasto słonecznikowe, ale takiego jeszcze nie jadłam. Wprawdzie przepis dostałam od znajomej już dawno, ale jakoś nie miałam okazji wypróbować tego ciasto. Oczywiście przepis zmodyfikowałam, piekąc biszkopt po swojemu, a herbatniki, które znalazły się jako ostatnia warstwa nasączyłam rymem. I w ten oto sposób powstało ciasto słonecznikowe po mojemu, które polecam wszystkim tym, którzy  lubią bardzo słodkie ciasta.
Składniki na biszkopt: 
8 jajek
8 łyżek cukru
8 łyżek maki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania biszkoptu:
Białka oddzielić od żółtek i dokładnie ubić z cukrem na sztywna pianę, powoli dodawać żółtka cały czas ubijając. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sito i powoli dodawać do ciasta delikatnie mieszając drewnianą łyżką. Ciasto wylać na wyłożoną papierem blaszkę 40 x 40cm. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku do suchego patyczka.

Składniki na masę słonecznikowo-kajmakową:
200 g słonecznika łuskanego
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
250 g masła
400 g masy kajmakowej

Sposób przygotowania słonecznika prażonego
Masło roztopić na patelni. Wsypać ziarna słonecznika i 2 łyżki cukru. Wszystko cały czas mieszać, aż słonecznik nabierze ładnego złotego koloru. Odstawić do wystygnięcia. Masło miksować na puszystą masę. Następnie dodawać po łyżce kajmaku, stale miksując. Do tak przygotowanej masy dodać wystudzony słonecznik i dokładnie wymieszać.

Składniki na masę czekoladową:
1 budyń czekoladowy z cukrem
1 1/2 szklanki mleka
150 g masła

Sposób przygotowania masy czekoladowej:
Ugotować budyń z podanej ilości mleka i odstawić do ostygnięcia.  Masło miksować na puszystą masę, a następnie dodawać po łyżce budyniu i miksować do uzyskania gładkiej masy.

Dodatkowe składniki:
rum
herbatniki petit bery około 20 sztuk
polewa czekoladowa

Sposób składania ciasta:
Biszkopt przekroić na pół i jedną część włożyć do blaszki 25 x 40 posmarować masą słonecznikowo- kajmakową. Nakryć drugą połówką biszkoptu, który posmarować masą czekoladową. Ułożyć nasączone w rumie herbatniki i polać polewą czekoladową. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz