reklama

piątek, 15 lipca 2016

Sałatka gyros

 W ostatnich czasach różnego rodzaju sałatki są bardzo popularne i przygotowywane nie tylko z okazji jakiś uroczystości rodzinnych, ale również tak po prostu na kolację, a czasami również i na obiad. O sałatce gyros nie tylko dużo słyszałam, ale także miałam okazję ją jeść. Jednak do tej pory jakoś nigdy jej nie przygotowałam, choć bardzo mi smakuje. Dlatego też w końcu postanowiłam ją zrobić. Przepis oczywiście pochodzi od Kamilki, która ostatnio dostarcza mi przepisy na same pyszności, którym nie można się oprzeć. 

Składniki:
2 piersi z kurczaka
1/2 kapusty pekińskiej
1 puszka kukurydzy
8 – 10 ogórków konserwowych średnich
1/2 szklanki majonezu
4 – 5 łyżek jogurtu naturalnego
2 – 3 łyżki ketchupu
2 łyżeczki przyprawy do gyrosa
2 ząbki czosnku
parę plasterków szynki gotowanej pokrojonej

Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka pokroić w kostkę, a następnie przyprawić przyprawa do gyrosa i czosnkiem. Odstawić na 2 – 3 godziny. Mięso podsmażyć i ostudzić. Zimne mięso przełożyć do miski najlepiej szklanej, bo to sałatka warstwowa i tylko w takiej misce ładnie się prezentuje, a następnie polać sosem zrobionym z połowy majonezu zmieszanego z ketchupem. Na to wyłożyć ogórki konserwowe pokrojone w drobną kostkę, część odsączonej kukurydzy i poszatkowaną kapustę pekińską. Kapustę zalewamy jogurtem rozmieszanym z majonezem. Całość posypać resztą kukurydzy i drobno pokrojona szynką gotowaną. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz