reklama

wtorek, 7 czerwca 2016

Rzodkiewka z ogórkiem i śmietaną

Ten zestaw to przysmak mojego dzieciństwa. Pamiętam, że rzodkiewki ze śmietaną uwielbiała moja siostra i to ona przekonała mnie do tego rarytasu. Ja jednak z czasem postanowiłam ulepszyć je trochę, a że bardzo lubię ogórki zielone postanowiłam za każdym razem dodać ich trochę. I wyszła taka mizeria rzodkiewkowo – ogórkowa, którą można podać jako dodatek do drugiego dania, tak samo jak się podaje mizerię. Ja latem rozkoszuję się tym przysmakiem z dodatkiem chleba z masełkiem, a od czasu do czasu zdarzy mi się, co bardzo, ale to bardzo lubię zjeść to z chlebkiem posmarowanym swojskim smalczykiem.

Składniki:
pęczek rzodkiewek większych
2 ogórki gruntowe
garść posiekanego koperku
sól i pieprz
200 ml kwaśnej, gęstej śmietany

Sposób przygotowania:
Ogórki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, natomiast rzodkiewki zetrzeć na tarce o małych oczkach, dodać sól i pieprz i odstawić na 10 minut, a następnie dodać śmietanę i wymieszać. Smacznego.

1 komentarz: