reklama

wtorek, 31 maja 2016

Szaszłyk z mięsa mielonego


Robiąc ostatnio grilla długo zastanawiałam się co dobrego zaserwować jeszcze naszym dzieciom, które odwiedziły mnie z okazji Dnia Matki. Po namyśle stwierdziłam, że nigdy nie poczęstowałam ich szaszłykami z mięsa mielonego, które pierwszy raz jadłam u mojej siostry w Niemczech, a ostatnio przypomniano mi o nich na urodzinach przyjaciela naszego syna. Dlatego postanowiłam zrobić je po swojemu, bez zbędnych dodatków i specjalnych przepisów, których zresztą nie miałam. Zrobiłam je na wyczucie i okazały się wyśmienite i warte robienia ich częściej.

Składniki:
500 g mięsa mielonego
1 namoczona bułka
jajko
mała cebula
sól, pieprz
pieprz ziołowy (można dodać ulubione zioła)

Sposób przygotowania:
Mięso wymieszać z bułką, surowym jajkiem, drobno posiekaną cebulą. Przyprawić do smaku solą, pieprzem, pieprzem ziołowym. Dokładnie wyrobić na jednolitą masę, a następnie formować podłużne kiełbaski, które nadziewać na patyki. Tak przygotowane grillować z każdej strony do uzyskania ładnego koloru świadczącego, że szaszłyki są ją upieczone. Najlepiej robić to na tacce do grilowania, którą kładzie się na ruszt rozpalonego grilla. Podane z tzatzykami smakują wybornie.  Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz